Manekiny dziecięce to nieodłączny element sprzedaży dziecięcej odzieży. Idealnie pasują na targi, wystawy, sprawdzą się w witrynach sklepowych i w innych miejscach, gdzie niezbędna jest ekspozycja oferowanej odzieży. Ubrania na manekinach prezentują się o wiele bardziej efektownie niż na wieszakach czy sklepowych półkach. Manekiny dziecięce są również świetnym rozwiązaniem w przypadku internetowej sprzedaży – zdjęcia ubranek na manekinach pozwalają na realną ocenę, jak ubranka się prezentują, układają i jak dokładnie wyglądają. Jak wiadomo, klienci, szczególnie w przypadku ubrań, kupują przede wszystkim oczami. Im lepiej prezentowała się będzie oferowana odzież, tym większe będzie zainteresowanie jej zakupem.
Wybór manekinów dziecięcych
Wybór manekinów dziecięcych jest na tyle duży, że każdy zainteresowany z pewnością znajdzie coś na miarę indywidualnych potrzeb. Dostępne są manekiny o różnych rozmiarach, imitujące sylwetki dzieci w różnym wieku. Bez problemu można znaleźć manekiny odpowiadające sylwetkom dzieci w wieku niemowlęcym, a także dzieci w wieku przedszkolnym czy szkolnym. Manekiny mogą być wykonane z różnych materiałów, najczęściej jest to kompozyt zawierający włókno szklane. Dostępne są w wersjach: czarnej, białej, a także w kolorach cielistych, które idealnie imitują ludzką skórę. Bez problemu znajdziemy manekiny z rzeźbionymi włosami, ale są również dostępne peruki, dzięki którym można zmieniać fryzurę w zależności od nałożonej na manekina stylizacji.
Jakość manekinów
Przy zakupie manekina dziecięcego warto zwracać uwagę nie tylko na jego wygląd, ale również na jakość wykonania, stabilność oraz możliwość zmiany ułożenia czy ustawienia. Dobry manekin dziecięcy to taki, który nie wywróci się przy najdrobniejszym potrąceniu, będzie stabilny, bezproblemowy przy zmianie stylizacji, a także trwały i wytrzymały. Wśród manekinów dziecięcych znajdziemy zarówno proste, tańsze modele, jak również nowoczesne postacie, które na pierwszy rzut oka do złudzenia przypominają dzieci. Wybór manekina powinien być uzależniony od naszych możliwości finansowych, miejsca, w którym będzie się znajdował, a także rodzaju prezentowanej odzieży.